FIT 1 - Dag 1-10

Da er jeg kommet godt igang med FIT 1. Jeg har desverre vært veldig dårlig på å oppdatere dagene mine, så beklager det til dere som følger meg.

 

På FIT 1 kan du spise mye mer enn du kunne på C9. Under C9 skulle man spise 600kcal og det gjorde man til middag. Nå kan jeg spise 1200-1400 kcal som kvinne, mens menn kan spise 1700-1900kcal.

Det skal også trenes mer disse 30 dagene som FIT 1 går over. Alle disse treningsdagene har ferdig treningsplan som man finner i heftet som følger med, og de fleste øvelsene kan man gjøre hjemme. Heftet er også fult av gode og enkle oppskrifter.

FIT 1 er absolutt 30 dager med øving på gode vaner.



 

DAG 1

Dag 1 startet i Gøteborg med en felles morgentrening med PT Nick Söderblom som er en av våre ambassadører for FIT programmet. Vi var flere hundre personer på denne treningen. Å vi representerte hele Skandinavia. Det var gøy og tungt.



(Bilder fra treningen kan ses på facebook)

Jeg er jo nå i Gøteborg på Scandinavian Gathering 2016, sammen med 3500 kollegaer fra hele Skandinavia.

Jeg bestemte meg på forhånd at i helga, må jeg bare spise det som blir servert og jeg regna litt med at dem kom til å prøve å lage mat som holdt seg innenfor det kaloriinntaket man skal ha. Så jeg tenkte ikke på mat denne helga. Derfor var jeg også veldig spent på å veie meg når jeg kom hjem.

 

 

DAG 2

I dag var det også fellestrening med Nick på morgenen. De skulle ut å gå eller jogge. Jeg var ikke med på denne treningen for det er ei hektisk helg dette og noen ekstra minutter på øye vil hjelpe på når man har en lang hjemreise i dag. Og ut å gå skal jeg få til når jeg kommer hjem.

 

 

Dag 3

Har sittet på toget i nesten 19 timer fra Gøteborg. Ca kl 14.00 var jeg hjemme.

Det ble spist lite i dag, har kjent på at jeg har vondt i halsen helt siden vi forlot Gøteborg, så er redd dette brygger på noe.

 

Hadde egentlig en plan om å prøve å komme meg ut å gå en tur i kveld, men jeg var så trøtt at jeg nesten ikke klarte å holde oppe øynene, men kroppen hadde egentlig energi til å komme seg ut en tur. Men jeg hadde litt jobb jeg skulle gjøre på kvelden og skulle opp tidlig neste dag for å dra på jobb i barnehagen.

 

 

Dag 4

Jobb i barnehagen i dag.

Letter å være på jobb når man har lov å spise litt mer, må bare være litt bevist på hva og hvor mye man spier :)

Kjenner på at halsen blir vondere og får nesten ikke puste ordenlig når jeg går hjem fra jobb.

Så den eneste treningen i dag ble de 20 min til og fra jobb.

 

 

Dag 5

Nå har jeg heldigvis noen fridager eller dager som jeg kan styre selv å prøve å raskt bli frisk igjen.

Jeg prøvde å gå en tur på butikken, men det var ikke godt i halsen i det hele tatt.

 

I kveld veide og målte jeg meg, for å se hvor startstreken går på FIT 1.

BRYST: 99cm (-2cm)

ARM: 34cm (0cm)

MIDJE: 100cm (-2cm)

HOFTE: 114cm (-2cm)

LÅR: 67cm (0cm)

LEGGER: 43cm (0cm)

VEKT: 83,2kg (-1kg)

-Jeg var faktisk veldig overrasket etter denne veiinga. Var veldig redd for at jeg hadde gått opp, men dette var jeg veldig fornøyd med. Veldig motiverende for de neste dagene. (Her er det 7 dager siden jeg sist veide meg)

Nå er det faktisk bare å bli frisk så jeg får begynne å trene igjen.

Jeg kommer til å veie meg en gang i uka under FIT 1. 



 

 

DAG 6

Formen kjennes bedre, så i dag skal jeg prøve å få gjennomført ei treningsøkt. Har fortsatt litt vondt i halsen.

Bruker appen MyFitnessPal for å registrere det jeg spiser og teller kalorier.

 

Trening:

Gått i 34 minutter

Knebøy 12x2

Splittknebøy 8x2

Planken (så lenge jeg klarer) x2

 

Det var veldig godt å komme seg ut å rørt seg litt igjen. Får sove godt i natt da.

 

 

DAG 7

I dag var det på ny en jobbdag i barnehagen.

Gått til og fra jobb, ca 20 minutter.

Var så heldig at det var bursdagsfeiring i barnehagen så jeg fikk spise litt pizza grandiosa, men jeg tror jeg var flink å begrense inntaket denne gangen.

Lagde meg eggerøre med masse godt i da jeg kom hjem.



Jeg henger veldig etter med treningen og jeg har noen treningsøkter som jeg er bestemt på å få gjennomført om det så skal trenes hver dag nå i helga :)

 

Trening:

45 minutt rask gange.

Knebøy 12x2

Splittknebøy 8x2

Planke (så lenge jeg klarer) x2

Diagonalhev 10x2 (hver side)

Nå begynner det å kjennes ut som en treningsøkt dette :)

 

 

DAG 8

I dag har jeg igrunn bare koset meg med både mat og trening.





Treningen ble ut å gå i 40 minutter. Det lå litt løssnø på bakken da jeg var ute å gikk, så det ble turen med en gang litt tyngre :)

video:snapchat1639209414791652903



 

Jeg unna meg også en øl i kveld, så det blir spennende å se om jeg skal få angre på det.

 

 

DAG 9

Jeg klapper meg selv på skuldra i dag, da jeg har vært superflink å få gjennomført alle treningsøktene jeg ikke fikk gjort de dagene jeg skulle pga sykdom. Nå kan jeg begynne i morgen ajour.

I dag har også vært en ganske irriterende dag, da de jeg bor sammen med klare å lage to feite måltider. Selvfølgelig kunne jeg valgt å ikke spise, men det er samtidig veldig irriterende å måtte lage hver sine måltid. Jeg får bare bruke ribba og pizzaen som motivasjon til å gå en ekstra sløyfe eller noen ekstra minutter når jeg er ute å går. Å heldigvis begynner vi også med ett ekstra sett på treningen i morgen.

Trening:

30 min rask gange

Knebøy 12x2

Splittknebøy 8x2

Planken (så lenge jeg klarer) x2

Diagonalhev 10x2 (hver side)

 

Det beste jeg har fått ut av FIT programmet så langt utenom det jeg har gått ned og en liten bevistgjørelse av hvordan man bør spise, så er det det at jeg sover som en baby for tiden. Ligger nesten aldri å vrir meg i senga lenger og våkner opp uthvilt og klar for å stå opp. Det har vært en stor forandring for meg, og jeg er mer opplagt gjennom dagen.

 

DAG 10

 I dag er det kontordag og da går mesteparten av dagen til å sitte foran dataen å jobbe, spesielt når det er start på ny måned. Da er det mye som skal oppdateres.

Men når man er så heldig å styrer dagen selv, kan man også ut å trene når man vil. Må begynner treningsprogrammet jeg følger 3 dager i uka å bli så langt at det er blitt en ganske grei økt.

 Det ble ei helt fantastisk treningsøkt.

Først ute å gikk i litt over 30 minutter. Fant ut at jeg tror kondisen min er blitt bedre, for ble ikke så sliten som jeg har pleiet å bli, så da må man vell trappe opp litt med noe. Skulle hatt meg et vektbelte eller noe slikt.

Da jeg kom inn gjorde jeg de samme øvelsene som jeg har gjort bare nå skulle jeg kjøre 3 runder.

Knebøy 12x3

Splittknebøy 10x3 (hver side)

Planken (så lenge jeg klarer) x3

Diagonalhev 10x3 (hver side)

 

I dag har jeg også bestilt en del treningsutstyr for de neste ukene fremover. 




Fruktsalat til dessert i dag. Appelsin, banan, pære, havregryn, biskit kjeks, litt sjokolade, litt vanilje kesam (var tomt).

 

 

Jeg har på en av mine facebook-grupper gående fra i dag av en "12 dagers treningsutfordring". Den er veldig enkel og kan gjennomføres av de fleste. Det legges ut en treningsvideo hver dag de neste 12 dagene, for hver dag legger det på en ny øvelse og tilslutt har du et greit treningsprogram.

Så vil du være med, klikk deg inn -> her

Du kan også følge meg på facebook, Snapchat og Instagram.

 

~ Kirsten ~

#F1 #fit1 #endringsreisen2016 #trening #kosthold #12dagersutfordring #treningsutfordring #iamforeverfit #blimed 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

, Hattfjelldal

Hei! Heter Kirsten, er 28år. Hopper rundt og prøver og være blid og glad for det meste. Drømmer om framtiden. Jobber som selvstendig for Forever Livings Aloe Vera Produkter som er Verdens ledende på Aloe Vera produkter. Er gårdsjente og hestejente :) Generelt veldig interessert i dyr. Kommer til å blogge en god del om jobben min som forhandler for Forever Lvining og produktene vi har. Ellers om meg selv og det som interessere meg, tanker og følelser. Livsmotto: Alt skal prøves! Ellers takk for at du leser bloggen min:)

hits